بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
روابط عمومی در هر دستگاه و نهاد بسته به وظایف آن مجموعه اولویت هایی را در مسیر فعالیت هایش تعیین می کند که مسیر تحقق اهدافی ترسیم شده به حساب می آید. اما علاوه بر وظایف و تکالیف اداری تعیین شده برای روابط عمومی ها، گاهی شرایط و اقتضائات نقش روابط عمومی ها را فراتر از وظایف اداری برجسته می کند.
روابط عمومی در هر دستگاه و نهاد بسته به وظایف آن مجموعه اولویت هایی را در مسیر فعالیت هایش تعیین می کند که مسیر تحقق اهدافی ترسیم شده به حساب می آید. اما علاوه بر وظایف و تکالیف اداری تعیین شده برای روابط عمومی ها، گاهی شرایط و اقتضائات نقش روابط عمومی ها را فراتر از وظایف اداری برجسته می کند.
در مجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جنبه های مهمی علاوه بر وظایف روابط عمومی با دیگر دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار دارد که ذات مأموریت آن را به جریانی مهم، ملی و بین المللی تبدیل کرده است. معرفی ایران با شناساندن ظرفیت های بی شمار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسوولیتی است که امروز برای ارائه تصویر واقعی از ایرانِ صلح طلب و امن و زیبا، روابط عمومی های این دستگاه بر عهده دارند. با این نگاه در می یابیم که برای رسیدن به نقطه مطلوب نقش آفرینی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و نهادها راه زیادی مانده است.
تحقق این جنبه مهم نقش آفرینی روابط عمومی ها که اهمیتی بین المللی دارد، مستلزم حضور و توان تمام دستگاه های اجرایی است. برای مثال، در پروژه تکمیل پرونده های مهم روستاهای جهانی دیدیم که نقش تعامل دستگاه های مرتبط برای معرفی یک روستا تأثیر بسزایی بر روند ثبت دارد. تعاملی که مهم ترین حلقه زنجیره شکل گیری آن هم افزایی روابط عمومی دستگاه ها است. اما این که این باور تا چه حد محقق شد، پرسش مهم و دغدغه جدی برای آینده است.
البته این مسیر و جریان در بخش خصوصی به خوبی لحاظ شده و روابط عمومی های بخش خصوصی با درک موقعیت های حساس و اثرگذار توانستند جریان مهم اطلاع رسانی را به یک فرآیند اساسی تبدیل کنند تا با هزینه در بخش های مهم بین المللی این موضوع را به یک هدف و نتیجه مطلوب برسانند. اما دولت و حاکمیت در این روند سرعت کمی دارد و نتوانسته به آنچه مطلوبش است برسد. مهم ترین راهکار برای رسیدن به این هدف مهم در روابط عمومی نهادها و دستگاه های دولتی و حاکمیتی، تجمیع و تشکیل شورای های اطلاع رسانی و کمیته های تخصصی است.
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این میان با تعامل خوب و سازنده با جریان خوب شبکه بزرگ اینفلوئنسرها و رسانه های نوین توانسته در مسیر درست معرفی و نمایش آنچه ضرورت یک جریان سازی است گام بردارد و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود مقابله خوبی با ایران هراسی را آغاز کند. اما با وجود همه تلاش ها هنوز در آغاز راه هستیم.
وزرا و مدیران عالی رتبه کشور باید به این باور مهم و متعالی برسند که هیچ راهی جز معرفی درست و جانانه برای نمایش تلاش های خود ندارند و اگر قرار باشد ایرانی رو به پیشرفت را نمایش دهیم باید تمام عملکرد واقعی خود را به دنیا نشان دهیم که بی تردید روابط عمومی ها، در خط مقدم این جهاد قرار دارد.
تعیین جایگاهی ویژه در اعتبارات و منابع انسانی متخصص و ایجاد انگیزه های اداری و مالی می تواند به کارکنان سخت کوش این بخش کمک کند تا با درایتی دوچندان به این مهم بپردازند و در کنار تلاش برای معرفی دستاوردها، نگاهی خلاقانه که ضرورت این رقابت بزرگ است داشته باشند.
*محسن اکبرپور کیاسری - فعال رسانه و مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی مازندران
{{name}}
{{content}}